4

طلاق به دلیل خیانت همسر

طلاق به دلیل خیانت همسر یکی از بیشترین تقاضاهای طلاق در طول سال های گذشته در کشور بوده است. طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد می تواند همسرش را به علت خیانت طلاق دهد. مرکز پیام مشاور در زمینه مشاوره طلاق میتواند بهترین گزینه برای دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی برای حل مشکلات شما باشد.

علت این طلاق  همانطور که از نامش پیداست خیانت همسر می باشد. برای مثال: زن در حالی که متاهل است، با فرد دیگری رابطه نامشروع برقرار کرده است و همسر او به همین دلیل قصد دارد او را طلاق بدهد.

شوهر ابتدا باید به دادگاه خانواده مراجعه کرده و با اثبات خیانت همسر دادخواست طلاق خود را ارائه نماید. در ادامه این مقاله قصد داریم‌ به تمام سوالات شما در مورد طلاق به علت خیانت همسر پاسخ دهیم، با ما همراه باشید.

 

مشاوره حقوقی رایگان

آیا خیانت زن می تواند باعث محروم شدن او از دریافت مهریه شود؟

اگر چه داشتن رابطه نامشروع جرم است و با اثبات آن در دادگاه مرد می تواند همسر خود را طلاق دهد. اما با این حال باعث نمی شود که زن از دریافت مهریه محروم گردد و دادگاه مرد را موظف می کند که مهریه او را به صورت تمام و کمال پرداخت نماید. در صورتی که نیاز به وکیل تلفنی رایگان دارید با ما تماس بگیرید تا تمامی مراحل را برایتان بازگو کنیم.

البته در مواقعی دیده شده است که زنان از ترس آبرو ریزی و تهدید همسر از دریافت مهریه امتناع می کنند. اما طبق قوانین حقوقی داشتن رابطه نامشروع نمی تواند باعث عدم پرداخت مهریه شود.

آیا زن می تواند طلاق به دلیل خیانت همسر بگیرد؟

اگر زن متوجه خیانت همسر خود شود و به دادگاه خانواده برای طلاق مراجعه نماید. می بایستی سند و مدارک رابطه نامشروع همسر خود را به دادگاه ارائه نماید. دادگاه مدارک را بررسی کرده و در صورت صحیح بودن ادعای او با درخواست  طلاق به دلیل خیانت همسر موافقت خواهد کرد.

توجه داشته باشید که این در حالتی است که مرد راضی به طلاق نباشد و در صورت عدم رضایت مرد نیز، طلاق امکان پذیر خواهد بود.

در این حالت نیز به زن مهریه کامل تعلق می گیرد. مرد نمی تواند به دلیل در خواست طلاق از طرف زن او را از دریافت مهریه اش منع کند. حتی زوجه می تواند با کمک وکیل خانواده تمام نفقه معوقه خود را از مرد مطالبه کند.

چه شواهد و مدارکی می تواند خیانت همسر را در دادگاه ثابت کند؟

بعضی از همسران با بیان این مورد در دادگاه که از تلفن های همسرم پرینت بگیرید تا خیانت او ثابت شود. تمایل به اثبات خیانت همسرشان دارند که در این مورد باید بگوییم، قاضی توجهی به این مسائل ندارد و به این موضوعات وارد نخواهد شد و شخص باید از راه های دیگری خیانت همسرش را اثبات نماید.

البته در برخی موارد قاضی می تواند با دستور قضایی به اداره مخابرات پرینت تلفن ها را بگیرد. در ادامه به چند مورد از راه های اثبات خیانت همسر در دادگاه پرداخته ایم.

دارا بودن دو شاهد

اگر فرد دارای دو شاهد باشد که در دادگاه شهادت دهند همسرش به او خیانت کرده است. دادگاه با رای طلاق موافقت می کند. البته این دو شاهد میبایستی از افراد معتبر باشند.

فیلم و عکس از خیانت

اگر فرد ادعا کننده از خیانت همسرش فیلم و عکسی به همراه داشته باشد. می تواند با ارائه آن به دادگاه همسرش را طلاق دهد. البته این مورد فقط در صورتی قابل ارائه به دادگاه می باشد که جعلی نباشد. درضمن این موارد همگی فقط به عنوان امراه برای قاضی می باشند. یعنی  تنها با نشان دادن چند عکس نمی شود حکم به خیانت داد پس این ها ابزاری برای قاضی به منظور رسیدن به حقیقت هستند.

اعتراف همسر

اگر همسر فرد به دلیل ترس از ریختن آبرو، و یا هر دلیل دیگری بخواهد در دادگاه به خیانت خود اعتراف کند. دادگاه رای طلاق را صادر می کند، و زوجین می توانند بدون دردسر از یکدیگر جدا شوند. البته این مورد نیز طبق قوانین نمی تواند باعث عدم پرداخت مهریه شود و مرد در هر حال موظف به پرداخت مهریه می باشد.

اگر مرد بدون اجازه همسرش زن دیگری را به عقد خود دربیاورد در حالی که همسرش خبر ندارد شرایط چگونه خواهد بود؟

اگر مرد بدون اطلاع همسر خود زنی دیگر اختیار کند، و از همسر اولش اجازه نگیرد، همسر اول او می تواند با مراجعه به دادگاه و بیان دلایل طلاق از همسرش طلاق بگیرد.

در این مورد نیز مرد موظف به پرداخت مهریه می باشد، و طلاق در صورت نارضایتی مرد نیز امکانپذیر خواهد بود. اما این مورد جزو موارد طلاق به دلیل خیانت همسر نخواهد بود چون خیانتی انجام نشده، مردان طبق قانون میتوانند تا چند زن را به ازدواج خود در بیاورند.

اگر به دادگاه ثابت شود فیلم و عکس های ارائه شده برای اثبات خیانت همسر جعلی و ساختگی است، طلاق انجام می شود؟

اگر به دادگاه ثابت شود که فیلم و عکس های ارائه شده برای اثبات خیانت جعلی و ساختگی بوده، دادگاه نه تنها با طلاق موافقت نمی کند، بلکه فرد را به مجازات شدیدی محکوم خواهد کرد.

این به دلیل آن است که ساخت فیلم و عکس مستهجن و مبتذل از دیگران جرم به حساب می آید، و مجازات سنگینی نیز به دلیل اغفال دادگاه در انتظار فرد مجرم خواهد بود.

طلاق به دلیل خیانت همسرطلاق به دلیل خیانت همسر در فضای مجازی:

امروزه خیانت شکل و تصویری جدید را از خود نمایش داده و آن هم خیانت به همسر در فضای مجازی است. یکی از دلایل طلاق به دلیل خیانت همسر، رابطه نامشروع و دوستی و چت های نامتعارف بین دو نفر در پیام رسان ها و فضای مجازی است.

با اثبات دوستی و رابطه نامشروع در فضای مجازی نیز امکان طلاق به دلیل خیانت همسر وجود دارد. اما نکته قابل توجه دشواری و سخت بودن اثبات خیانت در فضای مجازی است .

قاضی می تواند به اپراتور ها دستور دهد تا شماره تلفن شوهر یا زن به طور کامل برسی شود. اما این کمی مشکل است و قضات به سختی دستور به چنین حکمی می دهند. استفاده و استمداد از وکیل خانواده بسیار در این زمینه می تواند کمک کننده و راهشگا باشد. در صورت اثبات وجود رابطه نامشروع در فضای مجازی زوجه یا مرد می توانند با استناد به طلاق به دلیل خیانت همسر به زندگی مشترک پایان دهد.

بدیهی است در صورت اثبات خیانت همسر علاوه بر حکم  طلاق به دلیل خیانت همسر، مجازات رابطه نامشروع نیز اجرایی شده و فرد خیانت کار به کیفر رابطه نامشروع نیز دچار خواهد شد، و مجازات کیفری اعمال می شود.

نحوه ارتباط با مرکز مشاوره حقوقی تلفنی پیام مشاور

مرکز مشاوره حقوقی نلفنی پیام مشاور با استفاده از بهترین و مجرب ترین کارشناسان، وکلای دادگستری این افتخار را دارد، مشاوره حقوقی تلفنی را برای خدمت به هموطنان عزیز عرضه نماید.

 جهت ارتباط با شمارهای درج شده در سایت از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس گرفته و مشکلات حقوقی، قضایی، خانوادگی، خود را مطرح کرده و بصورت فوری پاسخ خود را از ما دریافت کنند.

4 دیدگاه

4 دیدگاه در “طلاق به دلیل خیانت همسر
  1. سلام خسته نباشید خدمت وکلای محترم
    ببخشید یه سوال داشتم.
    من همسرم تعادل جنسی ندارن و مدام بنده را تحقیر کرده
    و می گویند تمایل به تریسام یا ضرب دارند .
    این موضوع را با روان شناس درمیان گذاشته
    آیا روان شناس با برگه اینکه ایشون تعادل جنسی ندارن میتونن به من در طلاق کمک کنن ممنون میشم پاسخ بدید
    سپاسگزارم .

    1. Avatar photo

      سلام دوست عزیز
      باید مدارک کافی در مورد اثبات این موضوع داشته باشید اگر مشاور نیز به شما کمک کند احتمالا میتوانید به رای طلاق برسید.

  2. سلام شوهرم بهم خیانت کرده ومدت ۱ماه باخانمی درارتباط هم تلفنی هم قراری بودن،پیامهارادیدم ۳ماه میگذرد وحال روحی من بدترازقبل میشود،نفقه اصلانمیدهد طلاق میخام بگیرم

    1. Avatar photo

      سلام دوست عزیز
      بهتر است با یک روانشناس حتما تماس بگیرید. حق طلاق با مرد است و شما تنها با اثبات خیانت و بخشش مهریه میتوانید دادخواست طلاق دهید واحتمال دارد بتوانید طلاق بگیرید، بهتر با همسرتان توافق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Moshaver Icon
Call Call Eitaa