0

مشاوره حقوقی خانواده

در این مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با خانواده و مشاوره حقوقی خانواده پرداختیم. سپس از اهمیت مشاوره حقوقی خانواده و نقش آن در جلوگیری از پیشروی بسیاری از اختلافات خانوادگی و حتی حل شدن بسیاری از مسائل صحبت کردیم. وضعیت ایران را با کشورهای پیشرفته در بهره مندی از مشاوره تلفنی و مشاوره حقوقی و طلاق مورد مقایسه و بررسی قرار دادیم.

مشاوره حقوقی خانواده ۲۴ ساعته

قبل از پرداختن به بحث مشاوره حقوقی خانواده بهتر است. معرفی کوتاهی از خانواده، اعضای آن و وظایفی که در قبال هم دارند داشته باشیم. تا بهتر بتوانیم در مورد حق و حقوق تعیین شده ی آنها نسبت به همدیگر در قانون قضاوت نماییم.

خانواده به عنوان اولین و طبیعی ترین واحد جامعه است که زیر بنای هر جامعه ی بزرگتر تحت عنوان «نهاد اجتماعی» می باشد. خانواده از منظر جامعه شناسان، به گروهی از افراد  می گویند که نسبت خونی با یکدیگر داشته باشند. یا به واسطه ازدواج و یا فرزند خواندگی به همدیگر منسوب باشند.

و به مدتی طولانی و نامشخصی در کنار هم زندگی کنند. اصلی ترین نقش خانواده تامین محبت عمیق و واقعی بین اعضای آن است. در نتیجه همبستگی اخلاقی و حقوقی خانواده، مرد و زن با برقراری پیوند زناشویی مسئولیت فرزندان خود و حمایت از آنها را بر عهده می گیرد. و در زمانی که آنان به حمایت پدر و مادر در اجتماع نیاز دارند آنها را تنها نمی گذارند. در صورتی که نیاز به وکیل تلفنی رایگان دارید با ما تماس بگیرید تا تمامی مراحل را برایتان بازگو کنیم.

تاکید دین بر مساله تشکیل خانواده

دین اسلام همواره تاکید زیادی به تشکیل خانواده داشته و جوانان را به مساله ازدواج تشویق می نماید.

بطوری که محبوب ترین چیز را نزد خدای متعال ازدواج معرفی می کند. در این باره حضرت رسول اکرم (ص) فرموده اند: «ازدواج سنت من است و هرکس از این سنت من روی گرداند از من نیست.»

مشاوره حقوقی  در همه جوامع امر بسیار پر اهمیتی می باشد به طوری که هر خانواده ای که تشکیل می شود نیاز به یک وکیل خانوادگی توانمند دارد.

فرد متخصص و مجربی که علاوه بر تسلط به دانش و علوم حقوقی، بر امور روانشناسی اجتماعی و روانشناختی خانواده نیز کاملاً مسلط باشد. در صورت بروز مشکلات خانوادگی مشخصی که شما را الزام به مراجعه به دادگاه نماید، شما نیاز به وکلای تخصصی تر و متمرکزتری خواهید داشت. که بر یک حوزه از مسائل مشاوره حقوقی خانواده از جمله وکیل طلاق، وکیل حضانت، وکیل مهریه و … تسلط داشته باشند.

به دلیل حساسیت بالای وکالت و مشاوره طلاق، یک وکیل یا مشاور حقوقی بایستی به ارائه خدماتی فراتر از وکالت و حقوق بپردازد.

در حقیقت وکیل و مشاور حقوقی نباید فقط منافع خود را درنظر بگیرد و تنها به فکر خود باشد. و برای کسب سود و منفعت مالی سبب از هم پاشیدگی خانواده ای گردد. خانواده ای که شاید هنوز هم شانس و امیدی برای نجات آن وجود دارد. مشاوره حقوقی بدین صورت است که وکیل تلفنی بایستی قبل از هر چیز و مقدم بر تمام امور مصلحت، زوج و خانواده را مد نظر قرار دهد. و تمام تلاش خود را برای برقراری صلح و ایجاد سازش بین زوجین به کار ببندد.

مشاوره حقوقی خانواده چیست؟

مشاوره حقوقی خانواده به قوانین مربوط به خانواده می گویند. که دارای مقررات و قوانین حاکم بر تمام اعضای یک خانواده و حق و حقوق مربوط به آن ها باشد. هر یک از این حقوق شامل قوانین متفاوت و مخصوص به خودی است.

قوانین مربوط به هر یک از حقوق اعضای خانواده در بستری تحت عنوان مشاوره حقوقی  مورد بررسی قرار می گیرند. در مشاوره خانواده حقوق مربوط به زوجین یکی از مهم ترین و پر سر و صدا ترین موارد در جهان و ایران می باشد.

خانواده عبارت از اجتماعی است که محصول ازدواج زن و مرد می باشد. در قانون مدنی در رابطه با مشاوره آورده شده است. حسن معاشرت زن و شوهر نسبت به هم، یکی از مهمترین و اساسی ترین حقوق مطرح شده برای آنها می باشد. مشاوره حقوقی مدنی پرکاربردترین مشاوره حقوقی خانواده می باشد.

اهمیت مشاوره حقوقی خانواده 

اهمیت مشاوره خانواده را می توان اینگونه تفسیر کرد.  امروزه با افزایش انواع مختلف خشونت‌های خانوادگی، طلاق، اعتیاد، جدایی عاطفی و سایر آسیب های این چنینی سلامت خانواده‌ها به مخاطره افتاده است. و این آسیب ها از لحاظ تأثیری که بر روی اعضای خانواده ها دارند. در حالت کلی جامعه را نیز تحت تأثیر قرار داده اند. مشاوره حقوقی خانواده برای خانواده های ایرانی نیز بایستی به اندازه‌ ی کشورهای پیشرفته باشد. داشتن وکیل خانوادگی در این کشورها یک ضرورت حیاتی محسوب می گردد.

رایج ترین روش های استفاده از خدمات مشاوره حقوقی خانواده

در فرهنگ و عرف کشور ما این است. که هر یک از اعضای خانواده، بعد از بروز اختلاف و یا مشکلی در خانواده و تشکیل پرونده ای برای آن در دادگستری، برای بار اول احساس نیاز به استفاده از خدمات مشاوره حقوقی خانواده می کنند. و بدین ترتیب در صدد یافتن یک وکیل یا مشاور خانواده مورد اعتماد بر می آیند. و به دفاتر مشاوره  مراجعه و از نظرات وکلا و مشاوران مختلف بهره مند می شوند.

متاسفانه در ایران ضرورت مشاوره هنوز به حد کافی درک نشده است. و مراجعه افراد به وکیل و مشاور معمولاً پس از ایجاد مسئله ای در خانواده و دردسر یا حتی در مراحل بالاتری مثل مرحله ی دادگاه تجدیدنظر است.

و این در حالی است که در بیشتر موارد، یک مشاوره تلفنی کوتاه مدت می تواند از دادخواست ها و دادرسی های بلند مدت و پیگیری های اداری و قضایی وقت گیر جلوگیری نماید.

مشاوره حقوقی تلفنی

از این روست که می گوییم بهتر است هر فرد یک مشاور مجرب وارد به مشاوره تلفنی اختصاصی برای خود داشته باشد. تا از تمام جزییات مسایل مربوط به حقوق خانواده مطلع باشد. در چنین صورتی انتظار می رود که چنین وکیلی بسیار کاربردی تر و کارآمدتر از مشاوره حقوقی  باشد که اساساً شخص مشاوره گیرنده را نمی شناسند و از حساسیت ها و خط قرمز های وی آگاهی ندارد.

شرایط کنونی جامعه در حال گذار ایران، شکل نهاد خانواده ها و پایداری روابط بین اعضا را تحت‌الشعاع قرار داده است. امروزه به دلایل مختلف دو فردی که با همدیگر ازدواج می کنند، کمتر از زمان قدیم مایل به حفظ رابطه‌ ازدواج و خانواده جدید خود هستند. و این گفته را می توان. از آمار ۱۶۳ هزار و ۷۵۶ موردی طلاق در کشور در سال ۱۳۹۴ به خوبی دریافت.

در این مقاله ابتدا با ارائه توصیفی از خانواده و چیستی مشاوره حقوقی تلفنی خانواده خوانندگان محترم با این مسائل آشنا و در ادامه به بررسی اهمیت مشاوره حقوقی  پرداختیم.

مرکز مشاوره حقوقی پیام مشاور با استفاده از بهترین و مجرب ترین کارشناسان، وکلای دادگستری این افتخار را دارد، مشاوره حقوقی تلفنی را برای خدمت به هموطنان عزیز عرضه نماید. برای گرفتن مشاوره حقوقی خانواده با شماره های درج شده در سایت میتوانید تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Moshaver Icon
Call Call Eitaa